Архив

Първата Dacia без педал на съединителя

Easy-R не изискват от водача да сменя скоростите1471004395-1441619814-cambio-pilotado-easy-r-dacia (1)

Такава опция вече предлага и румънската  Dacia. Името й е Easy-R, като е достъпна както с бензинов, така и с дизелов двигател.

Easy-R не е класически автоматик, въпреки че оборудваните с нея автомобили нямат педал на съединителя и не изискват от водача да сменя скоростите. Трансмисията използва компютърно контролирани електромеханични механизми, които превключват предавките вместо шофьора.

Работата с Easy-R е същото като при автоматиците. Трансмисията има четири режима на работа – D (Движение), N (Неутрален), R (Заден) и M (ръчен), които се изобразяват на таблото. Не е налична обаче позиция P (Паркинг), което налага водачът да активира ръчната спирачка при паркиране.

Основните предимства на автоматизираната механична трансмисия на Dacia спрямо класическите автоматици са по-ниското тегло, по-простото обслужване, по-ниската цена и аналогичното потребление на гориво спрямо версиите с механични скорости.

Управлението на кутията е поверено на компютърно контролирани електромеханични механизми, които изключват съединителя, сменят предавката и след това отново задействат съединителя. Казано иначе, все едно някой натиска съединителя, сменя скоростите и след това отново пуска съединителя вместо вас. А това се усеща от шофьора и пътуващите в колата, тъй като превключването на по-висока или по-ниска скорост не е така гладко и отнема повече време спрямо автоматиците.

Инженерите на марката са предвидили и ръчен режим на управление, който е добро решение за любителите на по-динамичното шофиране. При този режим водачът просто бута лоста на пред или назад, изреждайки скоростите.